Tässäkö uusi Rovio tai Supercell? Miljardiyhtiö valitsi kumppanikseen suomalaisen pelifirman

Jyväskyläläinen pelifirma Snowhound Oy allekirjoitti viime joulukuussa julkaisu- ja markkinointisopimuksen brittiläisen tv-kanavayhtiön Channel 4:in kanssa. Sopimuksen arvo on kuusinumeroinen, mutta tarkempia lukuja ei voida julkistaa. 2D-pommituspeli Apestormia koskeva sopimus on aluksi vuoden mittainen.

– Tällainen sopimus on pienelle, aloittelevalle firmalle kuin lottovoitto. Se on jopa tärkeämpi panostus kuin, että saisimme rahaa käteen, pelin luoja, ääni- ja pelisuunnitttelija Tapio Hänninen kertoo.

All 4 Games -pelijulkaisuyksikkö hoitaa käytännössä kaiken pr:n ja markkinoinnin.

– Sopimuksen myötä näkyvyys Applen ja Googlen pelikaupoissa vaikuttaisi olevan taattu, yrityksen liiketoiminnasta vastaava Joel Hujala painottaa.

Markkinat maailmalla

Pelintekijöiden mukaan Jyväskylässä pelialan kilpailu on vähäistä. Lähinnä kilpaillaan resursseista ja ideoista, sillä markkinat ovat maailmalla.

– Jyväskylässä riittää yhteishenkeä, kuten muuallakin Suomessa, pelintekijät tuumaavat.

10 vuoden päästä he kuitenkin toivovat firmansa olevan – hyvin vaatimattomasti – Jyväskylän isoin.

Apestorm-peli julkaistaan maailmanlaajuisesti iOSille ja Androidille helmi-maaliskuussa.

Jutun videota korjattu 4.2.2015 16.33: Joel Hujala vastaa yrityksen liiketoiminnasta, ei ole toimitusjohtaja.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen verkko joka päivä 15 eur. / 3 kk kestotilauksena

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .