Näin naisten ja miesten shoppailutavat eroavat

Naisten ja miesten shoppailutavoissa on suuria eroja.

Naiset vertailevat tuotteita ja vaativat useita mielipiteitä ennen ostopäätöstään, kun taas miehet marssivat kauppaan ja ostavat ensimmäisen kriteerit täyttävän tuotteen, kertoo kiinteistöyhtiö Cityconin tutkimus.

Kun nainen astuu ostoskeskukseen, hän aloittaa shoppailun katselemalla näyteikkunoita ja ihailemalla tuotteita. Mies taas menee suoraan kohteeseen, tekee ostokset ja poistuu kaupasta.

Tutkimuksen mukaan joka viides mies käy vain yhdessä liikkeessä ostaakseen haluamansa tuotteen. Naisista yhdessä liikkeessä käy vain seitsemän prosenttia.

Cityconin tutkimus toteutettiin web-kyselynä joulukuussa 2012. Kyselyyn vastasi 1004 suomalaista. Vastaajajoukkoa painotettiin väestöä edustavaksi.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.