Nokia suurin putoaja brändivertailussa, Apple ykkönen

Nokian brändi on menettänyt eniten arvoaan tuoreessa kansainvälisessä brändivertailussa. Nokia sijoittui markkinatutkimusyhtiö Interbrandin brändiarvovertailussa sijalle 57, kun vuosi sitten sijoitus oli 19:s. Interbrand arvioi, että Nokian tuotemerkin arvosta suli vuodessa 65 prosenttia.

Maailman arvokkaimmaksi tuotemerkiksi nousi Apple, jonka imussa kasvaa kohisten Google. Kolmantena on Coca-Cola, joka on arvioitu brändeistä arvokkaimmaksi kolmenatoista edellisenä vuotena. Neljänneksi ja viidenneksi arvokkaimmat brändit listalla ovat IBM ja Microsoft.

Applen ja Googlen ohella tämän vuoden kovia brändiarvon lihottajia olivat Facebook, Prada ja Amazon.

Vertailusta kertoi Suomessa maanantaina Talouselämä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.