Nuoret naiset valovuoden muita edellä Some-palvelujen hyödyntämisessä

Lähes joka toinen suomalainen kertoo hyödyntävänsä yritysten tarjoamia sosiaalisen median palveluita. Eniten sosiaalista mediaa hyödyntävät nuoret naiset.

Jyväskyläläisen it-palveluyhtiö Descomin teettämä kyselyn mukaan ihmiset hyödyntävät yritysten sosiaalisen median palveluita vaihtelevasti. 15–24-vuotiaista vain alle kolmannes (29 prosenttia) kertoi, ettei hyödynnä lainkaan sosiaalista mediaa.

– 15–24-vuotiaiden vastaajaryhmässä sosiaalista mediaa hyödynnettiin muita enemmän. Tämä vastaajaryhmä koostui 71-prosenttisesti naisista. Voidaan sanoa, että nuoret naiset ovat muita valovuoden edellä sosiaalisen median hyödyntämisessä, kertoo Descomin johtava konsultti Juha Luomala.

Yleisin sosiaalisen median käyttötarkoitus (21 % vastaajista) on alennusten etsiminen. Toiseksi suosituin hyödyntämiskeino on muiden käyttäjien tekemien arvostelujen ja tuotesuositusten lukeminen, joita lukee noin 18 prosenttia vastaajista. 12 prosenttia hakee sosiaalisesta mediasta lisätietoja yritysten tuoteuutuuksista.

Descomin teettämä kysely on osa kesällä julkistettua Verkkokauppa ja sosiaalinen media –tutkimusta. Kyselyyn vastasi 1 090 suomalaista. Kysely toteutettiin osana TNS Gallupin Online Shopping 2013 -tutkimusta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Talous

OP ja Hope ry:n keräyksestä koulureppu yli 3 800 koululaiselle – Keski-Suomessa reppuja jaettiin 420

Korona veti ravintolajätti NoHo Partnersin rumille pakkasluvuille – toimitusjohtaja: "Tulos on odotuksia positiivisempi"

Suurin osa kuohulaisesta Mecamiehet Oy:sta myytiin toisen keskisuomalaisen konepajan omistajille

OP:n käyttötileille tulee kuukausimaksu – muutos ei koske kaikkia asiakasryhmiä

Uniper varoittaa: Nord Stream 2 -kaasuputkihanke saattaa epäonnistua – suomalainen Fortum omistaa Uniperistä runsaat 70 prosenttia

Keskimaan kannattavuus romahti alkuvuonna – koronan kiihdyttämä marketkauppa kannatteli tulosta ravintola-alan synkän kevään aikana

K-ryhmän "mummoluuri" tepsi – eläkeläistalouksien osuus verkkokaupassa nousi selvästi

Lehtijuttu työnsi tummia pilviä Jämsän paperitehtaiden ylle, mutta tehtailla ei ole paniikkia – "Eihän jääkiekossakaan valmentaja päätä kahden erän jälkeen, että peli on hävitty"

UPM:n toimitusjohtaja Jussi Pesonen on toisessa polvessa Keski-Suomen kummisetä – isä teki hienon uran Valmetilla

Sitowise osti jyväskyläläisen IT-yritys Ficonic Solutionsin – ostajayhtiö palkkaa lisää henkilöstöä Jyväskylään

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.