Ollila kohentamaan Suomi-brändiä

Nokian ja Shellin hallituksen puheenjohtaja Jorma Ollila ryhtyy vetämään Suomi-brändin kehittämistä. Ulkoministeri Alexander Stubbin (kok.) asettaman korkean tason valtuuskunnan tavoitteena on parantaa Suomen kilpailukykyä vahvan maakuvan avulla.

Maabrändillä halutaan vahvistaa suomalaisten yritysten toimintaedellytyksiä, saada lisää ulkopoliittista vaikuttavuutta, kehittää Suomen kiinnostavuutta investointikohteena ja lisätä Suomeen suuntautuvaa matkailua.

Maabrändin uskotaan olevan taustatekijä menestykselle ja hyvinvoinnille. Huono kuva taas tarkoittaa pahimmillaan riskiä taloudellisesta ja poliittisesta taantumasta.

Valtuuskunnassa on nimekkäitä edustajia muun muassa kulttuurin, talouselämän ja kansainvälisen vaikuttamisen aloilta. Mukana ovat johtaja Esko Aho, johtaja Paulina Ahokas, toimitusjohtaja Eija Ailasmaa, toimitusjohtaja Jukka Hienonen, johtaja Jan Hultin, toimitusjohtaja Mika Ihamuotila, professori Laura Kolbe, kirjailija, europarlamentaarikko Lasse Lehtinen, kansleri Ilkka Niiniluoto, johtaja René Nyberg, kirjeenvaihtaja Helena Petäistö, viestintäkonsultti Kirsi Piha, taiteilija Osmo Rauhala, urheilija Aki Riihilahti, toimitusjohtaja Kai Seikku, osastopäällikkö Petri Tuomi-Nikula ja kansliapäällikkö Erkki Virtanen.

Valtuuskunnan toimikausi alkoi tiistaina ja kestää vuoden 2010 loppuun.





Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.