Pietari Sorri Jyväskylän Kongressikeskuksen toimitusjohtajaksi

Jyväskylän Kongressikeskus Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Pietari Sorri. Hän on toiminut vuodesta 2003 Peurunka-konsernin markkinointipäällikön tehtävässä. Uudessa työssä hän aloittaa 15. huhtikuuta.

Jyväskylän Kongressikeskuksen päätehtävänä on kasvattaa Keski-Suomen matkailutuloa kannattavalla liiketoiminnalla. Uusien asiakkuuksien synnyttäminen sekä liiketoiminnan uudistaminen ovat uuden toimitusjohtajan tärkeimpiä tehtäviä.

Toimitusjohtajan tehtävää haki 33 henkilöä. Kongressikeskuksen hallitus arvosti Sorrin, 38, kokemusta matkailualalta, motivaatiota sekä verkostoja.

– Sorri on tavoitteellinen ja myyntihenkinen persoona. Hän on motivoitunut uudistamaan ja kehittämään Jyväskylän Kongressikeskuksen toimintaa osana Paviljonki-kokonaisuutta. Uskomme, että Sorrin laajat verkostot mahdollistavat Keski-Suomen matkailutulon vahvan kasvun, hallituksen puheenjohtaja Uljas Valkeinen perustelee valintaa.

Jyväskylän Kongressikeskuksen toimitusjohtajan tehtäviä Sorri odottaa innostuneena ja katse vahvasti asiakkaisiin suunnattuna.

– Olen saanut työtä pelkäämättömän yrittäjäasenteen perintönä vanhemmiltani. Työssäni minua ohjaavat sisukkuus ja halu tarttua uusiin haasteisiin. Uskon, että innovatiivisuus on osa jatkuvaa toiminta- ja ajattelukulttuuria, jossa asioita on nähtävä asiakkaiden silmin. Johtaminen on tavoite- ja tuloshakuista, joten itseltäni odotan samaa kuin muilta, ahkeruutta ja yhteen hiileen puhaltamista, Sorri sanoo.

Lue lisää painetusta Keskisuomalaisesta lauantaina.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.