Pajasta malliston brändiksi: Näin yhdistetään verkkokauppa ja paikalliset liikkeet

Jyväskyläläinen polkupyöriä suunnitteleva, kokoava ja myyvä Pole Bicycle Company Oy kehittelee pyörämarkkinoille toimintamallia, joka yhdistäisi verkkokaupan ja paikallisten pyöräliikkeiden edut.

– Uskon, että pienten pyöräliikkeiden roolina on jatkossa esitellä ja myydä pyöriä, mutta valmistaja toimittaisi pyörän asiakkaalle. Pyöräliike saisi rahaa myynnin lisäksi huolloista, yrittäjä Leo Kokkonen kaavailee.

Pole on edennyt vuodessa yhden prototyypin pyöräpajasta jo melko laajan pyörämalliston brändiksi. Yritys aloitti maastopyöristä, mutta mallistoon on otettu myös kaupunkipyörät.

Kaikki pyörien kehitystyö tehdään Jyväskylässä. Pyörät valmistetaan Taiwanissa, kuten suurin osa maailman laatupyöristä tehdään.

Lue lisää keskiviikon Keskisuomalaisesta.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen VerkkoPlus 1 kk / 1 €

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .