Rainmaker ostaa ManpowerGroupin contact center -liiketoiminnan – Jyväskylässä 280 ihmisen työnantaja vaihtuu

ManpowerGroup Oy ja Rainmaker Group Oy ovat sopineet yrityskaupasta, jossa Rainmaker ostaa ManpowerGroupin Contact Center Oy:n koko osakekannan ja liiketoiminnan. Yrityskaupan myötä Rainmakerista tulee Suomen suurin myynnin ja asiakaspalvelun ulkoistuksia tarjoava toimija.

ManpowerGroupin Contact Center tuottaa asiakasyrityksilleen ulkoistettua asiakaspalvelua viidellä paikkakunnalla: Jyväskylässä, Joensuussa, Turussa, Tampereella ja Imatralla. Jyväskylän-toimipisteessä työskentelee 280 henkilöä.

Yrityskauppa vahvistaa Rainmakerin aseman markkinoiden suurimpana myynnin ja asiakaspalvelun ulkoistuksia tarjoavana toimijana. Myytävän yrityksen liikevaihto vuonna 2018 oli 18,5 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 450 henkilöä. Kaupan myötä Rainmakerin liikevaihto nousee noin 70 miljoonaan ja henkilöstö kasvaa lähes 1800 henkilöön.

Rainmaker Group on suomalainen, yksityisomistuksessa oleva ulkoistettuja myynnin palveluita, contact center -palveluita sekä henkilöstöpalveluita tarjoava yritys.

 

ManpowerGroupin päätös myydä Suomen Contact Center -liiketoiminta on osa yrityksen globaalia strategiaa.

– Strategiamme mukaisesti keskitymme tarjoamaan ja kehittämään henkilöstö- ja työvoimaratkaisuja, jotka painottuvat henkilöstön hankintaan, arvioimiseen, kehittämiseen ja johtamiseen ja joissa pystymme tarjoamaan palveluja suuremmilla maantieteellisillä alueilla, ManpowerGroupin Suomen ja Baltian toimitusjohtaja Matti Kariola sanoo.

Contact Center on ollut suurin Manpowerin toiminnoista Jyväskylässä, sillä viime vuonna yritys työllisti kaupungissa keskimäärin 394 henkeä.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen VerkkoPlus 1 kk / 9,90 €

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .