Saako tämä idea Keski-Suomen matkailun nousuun? Järvi-Suomesta halutaan nyt Lapin veroinen lomakohde – nimeksi Lakeland

Järvi-Suomesta pyritään luomaan Lapin veroinen yhtenäinen matkailukohde. Alueeseen kuuluu yhdeksän maakuntaa, joiden maakuntajohtajat ovat laatineet yhteistyösopimuksen ja julistuksen, joissa maakunnat sitoutuvat edistämään yhteisiä päämääriä sidosryhmien ja paikallisten matkailuyritysten keskuudessa.

– Työtä on tähän asti tehty erikseen itäisen, läntisen sekä pohjoisen Järvi-Suomen osalta. Kansainvälisen matkailijan näkökulmasta maakuntien rajoilla ei kuitenkaan ole minkäänlaista merkitystä ja tavoitteenamme onkin kehittää, myydä ja markkinoida yhtä yhteistä Lakelandia Suomesta, Visit Finlandin Järvi-Suomen suuraluekoordinaattori Anne Lind selventää.

 

Keski-Suomi on ollut aiemmin mukana läntisen Järvi-Suomen markkinointiyhteistyössä yhdessä Päijät-Hämeen, Kanta-Hämeen ja Pirkanmaan kanssa. Nyt Keski-Suomen maakunnasta tulee matkailumielessä osa suurta Järvi-Suomen aluetta yhdessä kahdeksan muun maakunnan kanssa.

Jatkossa Business Finlandin matkailua edistävä Visit Finland kehittää ja markkinoi Suomen matkailua neljänä strategisesti profiloituna suuralueena: Järvi-Suomi, saaristo- ja rannikkoalueet, Helsinki sekä Lappi.

Kansainvälisillä markkinoilla Järvi-Suomi esiintyy yhteisen Lakeland – The Heart of Finland -brändin alla. Alueesta pyritään tekemään turistien mielissä Lapin kaltainen, laajasti tunnettu ja vetovoimainen rentouttavan loman kohde.

– Järvisuomalaiset haluavat tarjota heille itselleen niin tuttuja elämyksiä myös ulkomaalaisille matkailijoille. Olemme luoneet alueen tarjonnasta Piece of Lake -tuoteperheen, jonka avulla jokainen matkailija voi helposti kokea omanlaisensa järvielämyksen Suomessa.

 

Järvi-Suomen yhdeksän maakunnan maakuntajohtajat ja matkailutoimijat kokoontuivat torstaina Helsinkiin sopimaan Visit Finlandin ja Järvi-Suomen suuralueyhteistyöstä kansainvälisillä markkinoilla. Tilaisuudessa allekirjoitettu yhteistyösopimus ja julistus sitovat alueorganisaatiot muun muassa kehittämään kestävän matkailun toimintaa, ympärivuotisuutta sekä edistämään yhteisiä päämääriä sidosryhmien ja paikallisten matkailuyritysten keskuudessa.

Järvi-Suomen yhteistyön julistuksessa on muun muassa seuraavat tavoitteet: "Haluamme säilyttää ja kehittää ainutlaatuisen järvialueemme tuleville sukupolville niin asukkaiden kuin matkailijoidenkin nautittavaksi".

”Puhumme Suomen järvialueesta yhtenä kokonaisuutena kansainvälisillä markkinoilla”.

"Huolehdimme siitä, että järvialueen tarjoama kansainvälisille matkailijoille on monipuolinen ja ympärivuotinen".

 

Järvi-Suomea markkinoivat yhdessä seuraavat maakunnat: Keski-Suomi, Päijät-Häme, Kanta-Häme, Pirkanmaa, Pohjois-Savo, Pohjois-Karjala, Etelä-Savo, Etelä-Karjala ja Kainuu.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen VerkkoPlus 1 kk / 9,90 €

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .