Sanoma käynnistää yt-neuvottelut Suomessa

Sanoma Media Finland käynnistää yt-neuvottelut, jotka voivat johtaa enimmillään noin 80 työsuhteen irtisanomiseen tai osa-aikaistamiseen.

Yt-neuvotteluja käydään yhtiön mukaan kohdennetuissa osissa mediamyyntiä, painoja ja mediayksiköitä.

Viestintäjohtaja Hanna Johde kertoo, että yt-neuvottelut koskevat mediayksiköistä Helsingin Sanomia, aikakauslehtiä julkaisevaa Sanoma Lifestyleä ja lasten- ja nuortenlehtiä julkaisevaa Sanoma Kidsiä.

Johteen mukaan Sanoma Media Finland ei tässä vaiheessa erittele mahdollisten henkilöstövähennysten jakautumista eri yksiköiden välillä.

Sanoma Media Finlandilla on tällä hetkellä yhteensä noin 1 750 työntekijää.

Yhtiön mukaan yt-neuvottelujen tavoitteena on varmistaa kestävä pohja muuttuvalle medialiiketoiminnalle tulevina vuosina.

Sanoma Media Finlandin toimitusjohtajan Pia Kalstan mukaan perinteisen median tuotot laskevat erityisesti printtimedian mainosmarkkinassa ja aikakauslehtien tilausmarkkinassa, minkä vuoksi yhtiön on sopeutettava kustannustasoaan.

–  Medialiiketoiminnan transformaatio jatkuu. Samaan aikaan kun rakennamme kasvua ja uutta liiketoimintaa, joudumme uudelleenorganisoimaan ja hakemaan tehokkaampia tapoja toimia. Valitettavasti se tarkoittaa vähennyksiä osalle henkilökuntaamme, Kalsta sanoo Sanoma Media Finlandin tiedotteessa.

Sanoma on STT:n suurin omistaja.