Täydet kympit 9.11.2009

10 VUOTTA

RAKENNUSLIIKE JYVÄS-SEISKA OY. Rakennusliike Jyväs-Seiska Oy on Jyväskylästä käsin valtakunnallisestikin toimiva saneeraukseen sekä uudiskohteiden rakentamiseen keskittynyt yritys, joka tarjoaa monipuolisesti ja kattavasti rakennusalan palveluja.

Jyväs-Seiska Oy työllistää 40-50 pääosin Jyväskylän seudulla asuvaa työntekijää. Yrityksen liikevaihto oli viime tilikaudella seitsemän miljoonaa euroa.

- Meillä lama ei ole vaikuttanut juurikaan, päinvastoin. Palkkamme juuri lisää väkeä töihin ja tämän vuoden tilinpäätöksestä on tulossa miljoonan euron verran viime vuotta parempi, iloitsee yrittäjä Petri Eskelinen.

Hyvän tuloksen salaisuudeksi hän nimeää toimitusjohtaja Kimmo Pusaaniemen sekä yhtälailla toimivan yhteistyön työnjohtajien ja työntekijöiden välillä. Yrityksen hyvä henki kannustaa Eskelisen mukaan yrittämään.

Tällä hetkellä Jyväskylässä Jyväs-Seiska Oy:tä työllistää muun muassa Hotelli Laajavuoren kylpyläsaneeraus. Omat uudet toimitilat valmistuvat lähitulevaisuudessa Jyskän Akkalankujalle.

30 VUOTTA

VIITASAAREN KONTTORIKONE OY. Yrittäjä Ilpo Puranen perusti Viitasaaren Konttorikone Oy:n vain 19-vuotiaana. Marraskuussa on syytä juhlaan niin 30 vuotta täyttävällä yrityksellä kuin 50 vuotta täyttävällä yrittäjälläkin. 30 vuodessa yritys on kasvanut viisi henkilöä työllistäväksi Pohjoisen Keski-Suomen ja Keiteleen alueella palvelevaksi toimijaksi.

- Vuodet ovat olleet värikkäitä ja alan kehitys huimaa. Kun 1970-luvulla opiskelin konttokoneasentajaksi, korjasimme mekaanisia kirjoitus- ja kampilaskukoneita. Jatkuva kouluttautuminen ja alan seuraaminen on kilpailussa pärjäämisessä välttämätöntä, Puranen toteaa.

Tällä hetkellä Viitasaaren Konttorikone Oy on Canonin täyden palvelun Business Center. Tämän lisäksi yritys myy useita muita tietotekniikkaan, kopiointiin, tulostukseen, faksaukseen, skannukseen sekä toimistotyöhön liittyviä tuotteita. Ammattitaitoinen huolto ja asennuspalvelu ovat menestyksen keskeisiä avaimia. Yritys on saanut kiitettäviä tuloksia lukuisissa Canonin asiakastyytyväisyysmittauksissa.

- On ollut riemastuttavaa huomata, että asiakkaat arvostavat palvelua ja sitä, että apu on saatavissa läheltä, yrittäjä iloitsee.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.