Tilapäisistä huonekalukaupoistaan ja kovasta markkinoinnistaan tunnettu Suomen Sänkytukku asetettiin konkurssiin

Huonekaluyhtiö Eurolla Oy, joka toimi markkinointinimellä Suomen Sänkytukku, on asetettu konkurssiin 12. maaliskuuta. Yritys haki konkurssia itse.

Sänkytukku tunnettiin eri puolilla Suomea toimineista pop up - eli kausimyymälöistään. Niissä huonekaluja markkinoitiin 2–3 kuukauden ajan jatkuneilla jättialennuksilla, kunnes myymälä siirtyi toiselle paikkakunnalle. Tyypillisesti yritys mainosti ensin avajaisia, sitten varaston tyhjennysmyyntiä ja loppuunmyyntiä.

Jyväskylässä yrityksen myymälä toimi viimeksi Kirrissä joulun tienoissa. Sitä ennen Sänkytukulla oli kaupungissa myymälä kevätkesällä 2018.

Eurolla Oy toimi pitkään kannattavasti, sillä vuosina 2013–2018 yhtiön liiketoiminnan tulos vaihteli 209 000 eurosta 546 000 euroon. Vuonna 2017 se keräsi runsaan 9,2 miljoonan euron liikevaihdon. Tuolloin liiketoiminnan tulos oli 280 000 euroa.

Tämän vuoden tammi-helmikuussa yhtiöllä oli useita maksuhäiriöitä, yhteensä yli 136 000 euroa trattaprotesteja.

Eurolla Oy:n taustalta löytyy samoja henkilöitä kuin vuonna 2011 konkurssiin asetetulla Suomi-Soffalla. Eurolla Oy:n toimitusjohtaja oli Harri Toivainen.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen VerkkoPlus 1 kk / 9,90 €

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .