Uusi rekrytapahtuma tavoittelee 5 000 kävijää

Jyväskylän Paviljongissa järjestettävästä tapahtumasta aiotaan tehdä jokavuotinen.

Mediatalo Keskisuomalainen ja Jyväskylän Messut järjestävät huhtikuussa uudenlaisen rekrytointitapahtuman. 11. huhtikuuta järjestettävän Rekry & työelämä 2018:n tavoitteena on koota yhteen rekrytoivat yritykset ja työpaikkaa vaihtavat tai etsivät ammattilaiset.

Keskisuomalaisen ja Messujen yhteistyökumppaneita ovat muun muassa useat oppilaitokset, kuten Jyväskylän yliopisto, JAMK, Gradia, Humak ja Poke. Mukana on myös Keski-Suomen TE-toimisto. Näytteilleasettajaksi on tulossa noin 100 yritystä ja organisaatiota.

– Odotamme tapahtumaan yli 5 000 kävijää, Keskisuomalaisen myyntijohtaja Timo Vilpponen kertoo.

Hän arvioi, että suuri osa kävijöistä on todennäköisesti työpaikan vaihtoa harkitsevia. Lisäksi opiskelijoita kaikista lähialueen oppilaitoksista on tulossa tapahtumaan.

Jyväskylän Messujen myyntijohtaja Vesa Pohjonen on varma, että uudenlaiselle tapahtumalla on kysyntää, sillä työelämä on murroksessa. Rekry & työelämästä on tarkoitus tehdä vuosittain järjestettävä tapahtuma.

– Tässä yhdistyvät perinteinen media ja messumedia eli tapahtumamedia, hän sanoo.

Vilpposen mukaan tapahtumakonsepti sisältää messutapahtuman lisäksi vahvan markkinoinnin Keskisuomalaisen printti- ja digitaalisissa medioissa.

– Yrityksille uusi tapahtuma tarjoaa tilaisuuden rekrytoida osaavaa työvoimaa yhtaikaisesti sekä messuilla kasvotusten että markkinoinnilla eri kanavissa, hän sanoo.

Vilpposen mukaan Rekry & työelämä 2018 -tapahtuma tukee Keski-Suomessa vallitsevaa positiivista rakennemuutosta ja sen myötä syntynyttä työntekijäpulaa.

Tapahtuma järjestetään Jyväskylän Paviljongissa 11.4. kello 12–19.

– Tapahtuma jatkuu iltaan, jotta sinne voi osallistua työpäivän jälkeenkin, Vilpponen kertoo.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.