Axiom Verge

Tässä on vahva esiinnousu amerikkalaiselta Tom Happilta. Viiden vuoden aikana hän on luonut tehokkaan toimintaseikkailupelin Axiom Verge, jonka takana luulisi olevan kokenut studio. Happ on kuitenkin yksin vastuussa kaikesta, aina visuaalisesta ilmeestä pelisuunnitteluun, musiikista käsikirjoitukseen ja koodauksesta testaukseen.

Kaksiulotteisessa pelissä kartoitetaan vapaata ja monisäikeistä tieteisympäristöä, loikitaan esteiden yli ja etsitään vahvempia varusteita. Matkan varrella kohdataan myös eteviä vihollisia, mikä nostaa vaikeustason korkealle.

Hallittu ja luonteva pelattavuus osoittaa sekä ymmärrystä perinteikkääseen genreen että halua kehittää sitä. Samaa voi sanoa myös pelirytmistä, joka tarjoaa uusia kykyjä ja vaarallisia alueita laskelmoidun houkuttelevasti.

Korkeatasoisen pelin tavoin Axiom Verge ei selitä sisältöään juurta jaksaen, vaan pelaajalta vaaditaan sitoutumista ja keskittymistä. Niinpä kokemuksesta tulee henkilökohtaisempi ja sen maailmassa haluaa edetä syvemmälle. Salaisuudet ja lisähaasteet motivoivat myös jatkamaan tutkimista läpipeluun jälkeenkin.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.