Dying Light

Techland

Ala-arvoisten Call of Juarez: The Cartel- ja Dead Island -pelien jälkeen Techlandin oli valmis siirtämään ö-mappiin. Mutta onneksi ajatuksen voi nyt unohtaa, sillä tässä on kiehtova tasonnosto puolalaiselta pelistudiolta.

Dying Light saattaa kuulostaa yllätyksettömältä: pelissä selviydytään karanteenialueella zombeilta. Toteutus on kuitenkin perin omaperäistä.

Avoimessa maailmassa liikkuminen tuntuu innostavalta, sillä päähahmo on varsinainen parkourmestari. Seinillä kiipeily, katoilla juokseminen, esteiden yli pomppiminen ja alta liukuminen tarjoavat jännittävää tekemistä ja tuntuvat uskottavilta. Syystäkin: energinen liike on suunniteltu yhdessä parkourin kehittäneen, ranskalaisen David Bellen kanssa.

Pelissä voi hyödyntää korkeuseroja ja vältellä alhaalla laahustavia zombeja. Usein pelottavimmat hetket liittyvätkin sykähdyttävään vertigon tuntuun.

Yön tullen ja valon kadottua peli puolestaan paneutuu puhtaaseen pakokauhuun. Tämä tavoitetaan viiltävästi, kun liikutaan säkkipimeässä taskulampun avulla. Silloin myös aggressiivisemmat viholliset juoksevat pelaajan perässä korkeuksiin.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.