Farkku käy mainostoimistoon, muttei pankkiin

Farkut sopivat hyvin eri alojen työntekijöille muutamaa työpaikkaa lukuunottamatta, kertoo Talouselämä-lehti.

Edustus- ja työkäyttöön farkkuja eivät kelpuuta pankkiväki, vakuutusyhtiöt eivätkä lakitoimistot. Harvalla yrityksellä on kuitenkaan selkeitä pukeutumisohjeita. Pukukoodi pitää päätellä työpaikan visuaalisesta järjestyksestä.

Mainostoimisto- ja media-aloilla pukeutumisen rentous on arkipäivää. Näillä aloilla työntekijöiden luovus saattaa jopa kärsiä, jos päällä on epämukavat vaatteet.

Työpaikoille eivät koskaan sovi kulutetut, rikkinäiset tai liikaa paljastavat farkut.

Työfarkkujen paras ominaisuus on istuvuus, mutta myös merkillä on väliä. Esimerkiksi Pierre Cardin, Sand, Boss ja Zegna ovat turvallisia merkkivalintoja.

Kuvassa luovaa farkkutyyliä Lindexin kevätmallistosta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.