Käsikirjoittaja ei ota kunniaa Lara Croftin uusista rinnoista

Tiukka toppi, isot rinnat, pistoolit käsissä. Yleisin mielikuva Lara Croft -pelihahmosta ei tuo ensimmäisenä mieleen syvällistä kaunokirjallista henkilöhahmoa. Juuri sellaisen pelikäsikirjoittaja Rhianna Pratchett kuitenkin halusi Croftista tehdä.

Pratchett pääsi tuomaan syvyyttä tunnettuun pelisankariin, kun hänet palkattiin käsikirjoittamaan Lara Croftin nuoruudesta kertovaa Tomb Raider -peliä.

- Minulla oli mahdollisuus luoda tutun mielikuvan taakse oikea ihminen vahvuuksineen ja heikkouksineen. Halusin näyttää hänen luonteensa kehityksen.

Pratchettin työ ammattimaisena pelikäsikirjoittajana on ennen kaikkea laadukkaan tarinan ja moniulotteisten henkilöhahmojen luomista. Hän iloitsee siitä, että peliharrastajat ja media ovat alkaneet arvostaa peleissä aiempaa enemmän tarinaa.

- Tarina saa pelaajan välittämään pelistä, sen hahmoista ja maailmasta.

Pelikäsikirjoittajilla on vielä paljon työtä siinä, että peleihin saataisiin monipuolisempi kirjo hahmoja.

- Naishahmojen yksipuolisuudesta puhutaan paljon, mutta mieshahmot eivät ole sen parempia. Melkein jokaisen pelin päähenkilö on valkoihoinen parikymppinen ruskeahiuksinen heteromies, jolla on karhea ääni ja parransänki.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.