Kolumni: Nyt ne keksii jo televisiomainoksiakin

Specsaversin mainoksessa kissa hyppi epätoivoisesti lasiovea vasten. Se yrittää yltää korkealla sijaitsevalle kissaluukulle, mutta ei yllä. Ei niin millään. Luukun asentajalla on huono näkö, joten hän ei ole osannut sijoittaa luukkua kissalle suotuisaan paikkaan.

Kysynpä vaan, että mitä tekemistä tällä on näköongelmien kanssa. Kyllähän se nimittäin niin on, että ihan käsikopeloltakin asentajan luulisi ymmärtävän, että luukun tulee sijaita jotakuinkin maan korkeudella, ei ihmisen navan tuntumassa.

Katsoin netistä, onko joku muu ärsyyntynyt tähän mainokseen. Ei ollut. Sen sijaan keskustelua käytiin muun muassa siitä Specsaversin mainoksesta, jossa heikkonäköinen aerobickohjaaja erehtyy salista ja vetää bingomummoille jumppaa. ”Minulle ei ole avautunut se mainos, jossa nuori nainen valittaa myöhästymistään ja alkaa hytkytellä lantiotaan hölmöläisen tavoin katsovan mummo- ja pappajoukon edessä. Mitä se tarkoittaa?”, joku kysyy ja toiset hämmästelijät komppaavat.

Samaisilla sivuilla pohditaan myös salajuoniteorioita. Yksi epäilee Rahalaitoksen mainosta feikiksi, koska armottomasti googlettamallakaan hän ei ole löytänyt Meraha-laitosta. Mainos alkaa sanoilla ”Me Rahalaitoksella…”

Myönnettäköön lopuksi, että olen itsekin mennyt samantapaiseen ansaan. Googletin muinoin kovasti meidänkoti-sivustoa kun jonkun ihan toisen nimisen lehden edustaja kehotti käymään ”meidän kotisivuilla”...

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen VerkkoPlus 1 kk / 9,90 €

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .