Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Hideo Kojiman Metal Gear Solid on yksi pelihistorian pitkäikäisimmistä ja suosituimmista sarjoista. Juonellisesti monimutkaiset ja yllättävät militaristiset toimintaseikkailut ovat sijoittuneet lähimenneisyyden vaihtoehtohistoriaan. Sarjalla ominaista on lukuisat tekniset vempeleet ja hiipimisen suosiminen suoran taistelun sijaan.

Tarina alkaa vuodesta 1984, kun Big Boss, eli Snake, herää sairaalassa pitkän kooman jälkeen. Rankan pakojakson jälkeen päästään itse pääpeliin, joka sijoittuu ensimmäistä kertaa avoimeen maailmaan.

Snake voi suorittaa tehtäviä haluamassaan järjestyksessä ja matkata vapaasti paikasta toiseen. Tämä on pakottanut yksinkertaistamaan tarinankerrontaa, mutta vapaudella on hintansa, joka kannattaa maksaa.

Phamtom Pain on suorastastaan hengästyttävän laaja peli, jossa on sivutehtävineen tekemistä reilusti yli sadaksi tunniksi. Pelaaja saa itse valita lähestymistapansa. Itse suosin hiipimistä ja tiedustelua. Aseet alkavat laulaa vasta pakon edessä.

Uusi Metal Gear Solid on yksi kunnianhimoisimmista ja hyvällä tavalla sekopäisimmistä peleistä koskaan. Vuoden paras peli? Hyvin mahdollista.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.