Rogue Legacy Cellar Door Games

Kanadalaiset Kenny ja Teddy Lee osoittavat, että hyvällä idealla ja sinnikkyydellä pääsee pitkälle. Veljesten vuosia työstämän Rogue Legacyn retroa huokuva ulkoasu paljastanee budjetin pienuuden, mutta pelattavuudessa laitetaan kampoihin suurtuotannoille.

Sivuttaissuuntaisessa pelissä tutkitaan keskiaikaista linnaa, pompitaan esteiden yli ja kohdataan tarujen hirviöitä. Mukana on myös rahtunen roolipelimäisyyttä, sillä pelaajan vastuulla on hahmon kykyjen ja varustuksen kehittäminen linnasta haalitun kullan avulla.

Rogue Legacy on erittäin haastava peli, jossa epäonnistumisilta ei vältytä. Siinä piileekin pelin juju: kaatuessaan hahmo on lopullisesti poissa pelistä, mutta eteneminen ei jää siihen; tilalle tuleekin taidot, aseistuksen ja kullan perivä jälkeläinen.

Sukupuu rönsyilee pelin aikana valtavaksi, kun kuukahtaneiden tilalle saapuu aina vain vahvempia hahmoja. Lopulta päästään paikkoihin, joista esi-isät saattoivat vain haaveilla.

Innostavan ja koukuttavan kokonaisuuden kruunaa pelisuunnittelun kuningasidea: tietokone rakentaa pelin linnan jokaiselle yritykselle erilaiseksi.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.