Opelin uusi maailmanauto yllättäen ensimmäisenä Suomeen

Insignia Grand Sportiksi nimetty merkin lippulaiva on käynyt läpi rankan laihdutuskuurin.

Opel Insignia Grand Sport on lähes kolme senttiä matalampi kuin entinen Insignia. Etuistuimet ovat saman verran matalammalla. Opel

Timo Nieminen

Vuonna 2009 markkinoille tulleen Opel Insignian toinen sukupolvi esiteltiin muutama viikko sitten Geneven autonäyttelyssä.

Uudistuksessa Opelin lippulaiva saa uudet mallinimet. Ensin tulee näyttävä ja coupémainen Insignia Grand Sport ja elokuussa Insignia Sports Tourer -farkku.

Grand Tourer kasvaa edelliseen Insigniaan verrattuna noin seitsemän senttiä ja on karvan verran alle 4,9 metriä pitkä. Akseliväli venyy yhdeksän senttiä, ja sisätilaa on luvassa reippaasti lisää. Kokonaispaino putoaa suurimmillaan peräti 175 kiloa.

Tavaratila on 490-litrainen.

Uutta ovat myös Opelin historian ensimmäinen 8-nopeuksinen automaattivaihteisto ja kahdella sähköisesti ohjatulla monilevykytkimellä hallittu nelivetojärjestelmä.

Toisen polven Insigniaa voi kutsua maailmanautoksi, sillä samaa autoa valmistuu tuotantolinjoilta myös Vauxhallina, Holdenina ja Buickina.

Suomalaisittain Grand Tourerin suurin yllätys on lanseerausten aikataulu. Suomessa suuri yleisö saa autot nähtäväkseen jälleenmyyjien viikonloppunäyttelyissä 20.-21. toukokuuta eli ensimmäisenä Euroopassa.

Opelilla on Suomessa keväinen yllätys myös malliston toiseen päähän. Uuden Opel Karl Rocksin lähtöhinnan luvataan jäävän toimituskuluineen alle 15 000 euron.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut