Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

BMW M140i räyhää, jos kuski vain mahtuu sisään

Jos tavallinen Bemari on liian rauhallinen, kannattaa harkita ärhäkämpää ykkössarjalaista.

BMW M140i:n tehoarvot ovat vakuuttavat: 340 hevosvoimaa ja kiihtyvyys nollasta sataan kilometriin alle viisi sekuntia. Näin pienelle autolle se rupeaa olemaan melko paljon. Tämän kaiken saa aikaan kolmelitrainen turbollinen rivikutonen.

Tämä malli korvaa M135i:n, johon verrattuna teholukematkin ovat kasvaneet.

Auton sisälle pääseminen on isolle miehelle jo pienimuotoinen show. Penkki on vedettävä aivan taakse ja ratti nostettava ylös, jotta mahtuu sukeltamaan sisälle. Pitäisi kaiketi olla räikkösmäisen pieni ja painaa suunnilleen 58 kiloa, jotta ongelmia ei olisi.

Mutta kun on ensin taitellut itsensä useampaan osaan ja taiteillut ruhonsa auton sisälle, on kuljettajalla hyvät oltavat. Pieni bemarijumppa palkitaan ruhtinaallisesti ratin takana.

Sen verran on asioita mietitty M-Sportin pajalla uusiksi, että sisällä ei näytä äkkiseltään vilkaistuna olevan paljonkaan tekemistä perusmallin kanssa. Autossa on vaihdettu pakoputken päätkin astetta näyttävämmiksi.

Kun auton käynnistää, on äänimaailma vakuuttava.

Nelivetoisen auton 8-pykäläinen automaattivaihteisto on luonteva, rattivaihteetkin löytyvät. Samoin alustatuntuma ja lähes kaikki muukin autossa viestii urheilullisuudesta.

Kaikki tarpeellinen on kuskille helposti saatavilla, ja ajaminen on iso nautinto.

M140i ei ole taloudellisin auto maailmassa, yhdistetyksi kulutukseksi ilmoitetaan 7,4 litraa sadalle kilometrille. Hiilidioksidipäästöt ovat 169 grammaa kilometrille.

Tämän auton juju on kuitenkin ihan jossakin muualla kuin pienessä kulutuksessa.

Kyseessä on maahantuojan hinnaston mukaan kallein BMW:n 1-sarjan tuote. M140i A xDrive maksaa noin 58 000 euroa.