Tällä ajavat Suomen merkkiuskollisimmat autoilijat

Daciaan ollaan tyytyväisiä. Myynti kasvaa ja moni vaihtaa samaan merkkiin. Ville Sivonen

Harri Blomqvist

"Dacia heiluttaa häntää muille autoille." Mainosmiesten lausahdus johtuu siitä, että Dacia voitti merkkiuskollisuuden vuonna 2014. Tämä tarkoittaa, että 72 prosenttia Dacian omistajista vaihtoi autonsa uudelleen Daciaan.

Taakse jäivät toyotat, audit, bemarit, mersut ja muut automerkit. Lukua selittää muihin verrattuna Dacian pienet myyntiluvut, mutta jotain autossa silti pitää olla.

Vuonna 2014 Dacian myynti Suomessa kasvoi peräti 84 prosenttia. Ovatko halpa hinta ja laatu kohdanneet? Se selviää koeajovideolla.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.