Harva sen ostaa, mutta järjettömän moni tykkää

Erään brittiläisen huippujalkapalloilijan auto. Tai ei siis pelkkä auto, vaan Ferrari. Timo Nieminen

Timo Nieminen

Ei sitä ihan järkisyillä pysty selittämään. Vuosittain koko maailmassa menee kaupaksi muutama tuhat Ferraria, mutta italialaisella automerkillä on nyt yli 10 miljoonaa fania Facebookissa, oma teemapuisto Abu Dhabissa ja sen fanituotteita voi ostaa lähes jokaisesta supermarketista.

Kymmenen miljoonan Facebook-fanittajan rajan ylittäminen on aika kova juttu. Useimmilla automerkeillä fanitus loppuu muutamaan sataan tuhanteen.

Lohdullista sentään on, että Ferrari häviää Facebook-tykkäämisessä selvästi esimerkiksi Angry Birdsille ja The Beatlesille.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut