Peugeot 508 RXH on maasturimainen hybridi

Teppo Komulainen

Maastouskottavuus on selvästi tavallista Peugeot 508:aa suurempi, sillä RXH:ssa raideleveyttä on kasvatettu neljä senttiä ja korkeutta viisi. Myös keulailme eroaa perusversiosta.

Etupuskurista pitkin kylkeä aina takapuskuriin ulottuvat satiininharmaat levitykset, jotka tuovat autoon maasturimaisuutta.

Syyskuussa Frankfurtin autonäyttelyssä esiteltävän ja ensi keväänä myyntiin tulevan auton voimalinja on sama kuin Peugeot 3008 HYbrid4:ssä, jonka myynti alkaa jo tänä syksynä Keski-Euroopassa.

Kaksilitrainen 163 hevosvoiman dieselmylly edessä ja 37-heppainen sähkömoottori takana pystyvät pyörittämään kaikkia pyöriä yhtä aikaa. Polttomoottorin huippuvääntö on 300 newtonmetriä ja sähkömoottorin 200. Yhdessä ne yltävät enimmillään 450 newtonmetriin.

Peugeot 508 RXH:lla voi ajaa lyhyitä matkoja pelkästään sähkön voimalla, jolloin liikkuminen on lähes äänetöntä, ranskalainen autonvalmistaja kertoo.

Polttoainetta kuluu 4,2 litraa sadalla kilometrillä, mikä tarkoittaa 109 grammaan hiilidioksidipäästöjä kilometrillä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.