Kätevät kaappariovet Opel Merivassa

Martti Ratia

Opel Meriva on kasvanut kooltaan ja tiloiltaan. Todellinen keksintö on käänteentekevä FlexDoors-ratkaisu, jossa sekä etu- että takaovet aukeavat haluttaessa todella suureen 84 asteen kulmaan.

Kooltaan Meriva on reippaasti edeltäjäänsä suurempi, sillä pituutta on tullut 236 mm ja leveyttä 118 mm lisää. Mittojen kasvu tuntuu kasvaneina sisätiloina. Tavaratilaa on käytössä viiden matkustajan kuormalla 400 litraa ja tila on kasvatettavissa matkustajien määrästä tinkimällä jopa 1 500 litran kokoiseksi.

Normaalisti ovien avautumiskulma on alle seitsemänkymmenen. FlexDoors -etu- ja takaovien väliin jää ikään kuin turva-alue, josta lapsen sijoittaminen taakse turvaistuimeen tai takaturvavöiden käytössä auttaminen sujuu kätevästi.

Suomeen tuotavissa Merivoissa on täysin uusi 1,4-litrainen Turbo ecoFLEX-moottori, joka kehittää 88 kW:n (120 hv) tehon. Uuden moottorin yhdistetty kulutus on 6,1 l/100 km ja CO2-päästöt 143 g/km.

Syksyllä bensiinimoottorin rinnalle tulee vaihtoehdoksi uusi 1,7 CTDI-moottori, joka kehittää 81 kW (110 hv).

Suomeen saapuu ensimmäisenä kesäkuussa Meriva Enjoy 1.4 Turbo ecoFLEX, jonka kokonaishinta 22 746,37 euroa. Dieselmoottorilla varustetun mallin hinta jää alle 25 000 euron.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.