Nyt on räyhäkkyyttä – Hyundai esitteli 810 hevosvoiman RM20e:n

Todennäköisesti RM20e on Hyundaille vain tuotekehityksen väline. Kun suorituskykyiseen N-mallistoon joskus tulee täyssähköauto, siihen poimitaan RM20e:ssä hyviksi havaitut ominaisuudet. Hyundai

Timo Nieminen

Moni autoista kiinnostunut muistaa Hyundain sporttisen RM19-koemallin, jota korealaisyhtiö esitteli viime vuonna automessuilla.

Kun Hyundai nyt esittelee RM20e-prototyypin, jo mallinimestä voi päätellä, mistä on kysymys. Se on seuraava askel niin sanotussa Racing Midship -projektissa, jossa Hyundai testaa kuluttajien kiinnosta urheilullisiin autoihin. Pikku-e mallinimen perässä puolestaan viittaa täysähköisyyteen.

Hyundai kertoi Pekingin autonäyttelyssä RM20e:stä tietoja vähän valikoiden. Hevosvoimia on 810, vääntöä 708 newtonmetriä, nollasta sataseen auto kiihtyy alle kolmessa sekunnissa ja nollasta 200 kilometriin tunnissa alle kymmenessä sekunnissa. Huippunopeus on rajattu 250 kilometriin tunnissa.

Sen sijaan esimerkiksi ajoakusta, auton painosta ja tai suunnitelmista RM20e:n hyödyntämisestä tulevissa tuotantomalleissa.

Hyundai RM20e:ssä on runsaasti pikkusportin näköä ja kykyä. Hyundai

Hyundai sanoo, että RM20e on auto, joka yhdistää "urheilullisen suorituskyvyn, tasapainon, jarrutuskyvyn ja pidon sekä sähköauton hiljaisuuden ja arkikäytön vaivattomuuden".

RM20e on korealaisyhtiölle merkittävä kokeilu myös siksi, että se on ensimmäinen Rimacin kanssa yhteistyössä syntynyt Hyundai. Rimac on kroatialainen sähköautojen osaaja.

Hyundain osastolla Pekingin autonäyttelyssä patsatelee jälleen myös täyssähköinen Prophecy-konsepti, joka esittelee Hyundain "aistikkaan urheilullista muotokieltä".

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.