Kiitos, että olet tilaajamme! Olet mukana turvaamassa laadukkaan journalismin tulevaisuutta ja saat parasta keskisuomalaista uutispalvelua.

Päivän kuva – jos tämä ei ole autovuoden loistavin markkinointitempaus, mikähän se voisi olla?

Autonvalmistaja Genesis kertoo, että tämän näkymän luomiseen tarvittiin 3281 miehittämätöntä lennokkia. Samalla Genesis meni sekä Kiinaan että Guinnessin ennätysten kirjaan. Genesis

Timo Nieminen

Moni muistaa, kun autonvalmistaja Kia julkisti uuden logonsa tammikuun alussa isolla rahalla rakennetulla valonäytelmällä. Se rakennettiin ilotulitteiden lisäksi droneilla eli miehittämättömillä lennokeilla. Kian show oli huikea.

Pääsiäisenä kilpaileva autonvalmistaja tyrkkäsi kuitenkin Kian kakkoseksi drone-markkinoinnissa.

Luksusbrändi Genesis ilmoitti saapumisestaan Kiinan markkinoille järjestämällä kansanjuhlan Shanghaissa. Kohokohtana oli peräti 3 281 miehittämättömän lennokin näytös, jossa erilaisilla valoilla varustetuilla droneilla luotiin kuvioita Bundin rantakadun tuntumassa.

Näytöksen nimi oli "Genesis of Genesis" eli Genesis-merkin syntyhistoria.

Shanghain taivaalla kerrottiin esimerkiksi myös, että Genesis aloittaa Kiinan markkinoilla G80- ja GV80-malleilla. Genesis

Autonvalmistajan mukaan Kiina tietää nyt, että Genesis on saapunut. Sen lisäksi Genesis ilakoi pääsevänsä Guinnessin ennätysten kirjaan eniten droneja samanaikaisesti ilmaan lähettäneen tapahtuman järjestäjänä.

Genesis on marraskuussa 2015 syntynyt automerkki. Se on Hyundain tytäryhtiö, joka keskittyy premium-luokan autoihin.

Kommentoi

Mistä tänään puhutaan?

Uutiskirjeen tilaajana saat joka päivä toimituksen valitsemat kärkiuutiset - tilaa nyt!

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut