Kiitos, että olet tilaajamme! Olet mukana turvaamassa laadukkaan journalismin tulevaisuutta ja saat parasta keskisuomalaista uutispalvelua.

Volttivaunu hyökkää taas – VW:n uudessa mainosvideossa käydään Subarulla liikkuvien kimppuun

Jos Volkswagenin mainosväkeä on uskominen, Subarun Outback-katumaasturi pilaa ID.4-mallilla ajelevan kivan sähköautoperheen nautinnon. Kuvakaappaus / VW:n mainosvideo

Timo Nieminen

Volkswagen on kaiketi ainakin Yhdysvaltoihin suunnatussa markkinoinnissaan päättänyt, että kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta.

Maaliskuussa julkaistu "aprillipila" uudesta "Voltswagen of America" -nimestä ilahdutti yhtiötä niin, että vauhtia on päätetty kiristää.

Nyt Yhdysvalloissa on alkanut pyöriä Volkswagenin täyssähköisen ID.4-mallin mainosvideo. Puoli minuuttia kestävän mainoksen kantavana ideana on ID.4:n täydellisyys perheautona. Teemaan sopivasti on mukaan on mahdutettu lapsia, eläimiä ja luontoa.

Volkswagen on löytänyt mainokseensa elokuvatyyliin myös pahiksen. Se on Subaru Outback, joka äänekkyydellään ja likaisuudellaan esittää Volkswagen ID.4:n vastakohtaa. Subaruun kiinnitetty tarra " I love nature" (= rakastan luontoa) vahvistanee Volkswagenin mainosmiesten mielestä polttomoottori-Subarun käyttäjien vastuuttomuutta.

Volkswagen ei piittaa sellaisesta pienestä tosiasiasta, että saksalaisvalmistajan omasta mallistosta löytyy yhä useita polttomoottoreilla varustettuja maastureita.

Volkswagenin uusi, hyvistä käytöstavoista piittaamaton passiivis-aggressiivisuus on melko hämmentävää. Samalla tietenkin myös autotoimittajille mukavasti kirjoittamisen aiheita luova ja melko viihdyttäväkin käytäntö.

Kommentoi

Mainos: Keskisuomalainen

Monipuoliset digisisällöt koko kotiin

Mistä tänään puhutaan?

Uutiskirjeen tilaajana saat joka päivä toimituksen valitsemat kärkiuutiset - tilaa nyt!

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut