Volttivaunu hyökkää taas – VW:n uudessa mainosvideossa käydään Subarulla liikkuvien kimppuun

Jos Volkswagenin mainosväkeä on uskominen, Subarun Outback-katumaasturi pilaa ID.4-mallilla ajelevan kivan sähköautoperheen nautinnon. Kuvakaappaus / VW:n mainosvideo

Timo Nieminen

Volkswagen on kaiketi ainakin Yhdysvaltoihin suunnatussa markkinoinnissaan päättänyt, että kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta.

Maaliskuussa julkaistu "aprillipila" uudesta "Voltswagen of America" -nimestä ilahdutti yhtiötä niin, että vauhtia on päätetty kiristää.

Nyt Yhdysvalloissa on alkanut pyöriä Volkswagenin täyssähköisen ID.4-mallin mainosvideo. Puoli minuuttia kestävän mainoksen kantavana ideana on ID.4:n täydellisyys perheautona. Teemaan sopivasti on mukaan on mahdutettu lapsia, eläimiä ja luontoa.

Volkswagen on löytänyt mainokseensa elokuvatyyliin myös pahiksen. Se on Subaru Outback, joka äänekkyydellään ja likaisuudellaan esittää Volkswagen ID.4:n vastakohtaa. Subaruun kiinnitetty tarra " I love nature" (= rakastan luontoa) vahvistanee Volkswagenin mainosmiesten mielestä polttomoottori-Subarun käyttäjien vastuuttomuutta.

Volkswagen ei piittaa sellaisesta pienestä tosiasiasta, että saksalaisvalmistajan omasta mallistosta löytyy yhä useita polttomoottoreilla varustettuja maastureita.

Volkswagenin uusi, hyvistä käytöstavoista piittaamaton passiivis-aggressiivisuus on melko hämmentävää. Samalla tietenkin myös autotoimittajille mukavasti kirjoittamisen aiheita luova ja melko viihdyttäväkin käytäntö.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut