Volkswagen on kaiketi ainakin Yhdysvaltoihin suunnatussa markkinoinnissaan päättänyt, että kaikki julkisuus on hyvää julkisuutta.
Maaliskuussa julkaistu "aprillipila" uudesta "Voltswagen of America" -nimestä ilahdutti yhtiötä niin, että vauhtia on päätetty kiristää.
Nyt Yhdysvalloissa on alkanut pyöriä Volkswagenin täyssähköisen ID.4-mallin mainosvideo. Puoli minuuttia kestävän mainoksen kantavana ideana on ID.4:n täydellisyys perheautona. Teemaan sopivasti on mukaan on mahdutettu lapsia, eläimiä ja luontoa.
Volkswagen on löytänyt mainokseensa elokuvatyyliin myös pahiksen. Se on Subaru Outback, joka äänekkyydellään ja likaisuudellaan esittää Volkswagen ID.4:n vastakohtaa. Subaruun kiinnitetty tarra " I love nature" (= rakastan luontoa) vahvistanee Volkswagenin mainosmiesten mielestä polttomoottori-Subarun käyttäjien vastuuttomuutta.
Volkswagen ei piittaa sellaisesta pienestä tosiasiasta, että saksalaisvalmistajan omasta mallistosta löytyy yhä useita polttomoottoreilla varustettuja maastureita.
Volkswagenin uusi, hyvistä käytöstavoista piittaamaton passiivis-aggressiivisuus on melko hämmentävää. Samalla tietenkin myös autotoimittajille mukavasti kirjoittamisen aiheita luova ja melko viihdyttäväkin käytäntö.