Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Katso kuvat tyylikkäästä uutuudesta – Opel Astran farkussa säilyivät polttomoottorit, mutta täyssähköisyys jäi hyllylle

Opel ei luovu keskikokoisten farmariautojen tuotannosta, vaikka moni autonvalmistaja näyttää vähin äänin sulkevan tehtaidensa farmarihihnat. Uusi Astra Sports Tourer jatkaa valmistajan mukaan kompaktien farkkumallien ketjua, jonka aloitti Opel Kadett Caravan lähes kuusi vuosikymmentä sitten.

Astra Sport Tourer on Opelin ensimmäinen farkku, johon on saatavilla myös sähköistetty voimalinja. Sitä ei kuitenkaan valmisteta täyssähköisenä Astra-e:nä.

– Olemme yhdistäneet Opelin perinteet ja lataushybriditeknologian. Olemme varmoja, että monipuoliset voimalinjat yhdistettynä upeaan muotoiluun tuovat Opelille uutta asiakaskuntaa, sanoi Opelin toimitusjohtaja Uwe Hochgeschurtz.

Auto on 4 642 millimetriä pitkä. Diesel- ja bensiiniversioissa tavaratila on 608-litrainen ja lastauskorkeus on ainoastaan 600 millimetriä. Takapenkit taittamalla kuljetuskyvyn saa kasvamaan 1 634 litraan. Pistokehybridin akut syövät tavaratilaa sen verran, että luvut ovat 548 ja 1 574 litraa.

Farmarimalleille ominaisia perän ratkaisuja lukuun ottamatta farkku on lähes viisiovisen hatchback-Astran kopio. Esimerkiksi uusi Vizor-keula löytyy farkusta viime aikojen Opel-uutuuksien tapaan.

Uusien polttomoottoristen Astra-farmareiden tehot ovat 110–130 hevosvoimaa. Ladattava hybridi tuottaa 225 hevosvoiman tehon.

Maahantuoja ei ole vielä kertonut uuden Astra-farkun hintoja Suomessa.