Kiitos, että olet tilaajamme! Olet mukana turvaamassa laadukkaan journalismin tulevaisuutta ja saat parasta keskisuomalaista uutispalvelua.

Katso kuvat tyylikkäästä uutuudesta – Opel Astran farkussa säilyivät polttomoottorit, mutta täyssähköisyys jäi hyllylle

Opelin keskiviikkona julkistama Astra-farkku eli Sports Tourer on edellistä versiota huomattavasti linjakkaampi. Stellantis

Timo Nieminen

Opel ei luovu keskikokoisten farmariautojen tuotannosta, vaikka moni autonvalmistaja näyttää vähin äänin sulkevan tehtaidensa farmarihihnat. Uusi Astra Sports Tourer jatkaa valmistajan mukaan kompaktien farkkumallien ketjua, jonka aloitti Opel Kadett Caravan lähes kuusi vuosikymmentä sitten.

Astra Sport Tourer on Opelin ensimmäinen farkku, johon on saatavilla myös sähköistetty voimalinja. Sitä ei kuitenkaan valmisteta täyssähköisenä Astra-e:nä.

– Olemme yhdistäneet Opelin perinteet ja lataushybriditeknologian. Olemme varmoja, että monipuoliset voimalinjat yhdistettynä upeaan muotoiluun tuovat Opelille uutta asiakaskuntaa, sanoi Opelin toimitusjohtaja Uwe Hochgeschurtz.

Auto on 4 642 millimetriä pitkä. Diesel- ja bensiiniversioissa tavaratila on 608-litrainen ja lastauskorkeus on ainoastaan 600 millimetriä. Takapenkit taittamalla kuljetuskyvyn saa kasvamaan 1 634 litraan. Pistokehybridin akut syövät tavaratilaa sen verran, että luvut ovat 548 ja 1 574 litraa.

Farmarimalleille ominaisia perän ratkaisuja lukuun ottamatta farkku on lähes viisiovisen hatchback-Astran kopio. Esimerkiksi uusi Vizor-keula löytyy farkusta viime aikojen Opel-uutuuksien tapaan.

Uusien polttomoottoristen Astra-farmareiden tehot ovat 110–130 hevosvoimaa. Ladattava hybridi tuottaa 225 hevosvoiman tehon.

Maahantuoja ei ole vielä kertonut uuden Astra-farkun hintoja Suomessa.

Kommentoi

Mistä tänään puhutaan?

Uutiskirjeen tilaajana saat joka päivä toimituksen valitsemat kärkiuutiset - tilaa nyt!

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut