4
Project Maybachin kerrotaan olevan lähes kuusi metriä pitkä. Matalan koemallin konepelti näyttää poikkeuksellisen pitkältä. Daimler AG
Katso isompi kuvaProject Maybachiä kutsutaan yhteistuotantokonseptiksi. Äskettäin kuollut vaatesuunnittelija Virgil Abloh oli toinen auton pääsuunnittelijoista. Daimler AG
Katso isompi kuvaProject Maybachin sisätiloissa on useita erikoisia yksityiskohtia. Yksi niistä on ovipieleen upotettu kirves. Daimler AG
Katso isompi kuvaUlkomuodoissa kaikki viittaa siihen, että suunnittelijoiden ideana oli kyvykkyys maastoajossa. Daimler AG
Mercedes on julkistanut koemallin, joka tiedotteen mukaan on "täysin omassa sarjassaan". Mitään vastaavaa ei saksalaisvalmistajan mielestä ole koskaan nähty Mercedes-Maybachin mallistossa tai tuotekehityspajalla – eikä todennäköisesti kuulemma muidenkaan autonvalmistajien repertoaarissa.
Konsepti on kulkenut työnimellä Project Maybach. Se on 2-paikkainen ja täyssähköinen coupé, joka on suunniteltu vahvasti off road -kykyiseksi.
Project Maybach on tuotu julki kunnianosoituksena monipuoliselle suunnittelijalle Virgil Ablohille, joka kuoli 29. päivänä marraskuuta. Abloh suunnitteli ennen muuta vaatemallistoja, mutta teki tilaustöitä myös muilla teollisuuden aloilla. Project Maybachin suunnittelutyötä Abloh veti Gorden Wagenerin kanssa.
Project Maybach on lähes kuusi metriä pitkä. Auton yksityiskohdissa kaikki viittaa kykyyn selviytyä tiettömillä poluilla. Järeiden alustansuojausten ja renkaiden lisäksi herättää saksalaisvalmistajan julkaisemissa kuvissa huomion esimerkiksi kirves, joka on sijoitettu telineeseen kuljettajan käden ulottuville.
Autoon kaavailluista voimanlähteistä kerrotaan ainoastaan, että suunnittelijoiden kivijalkana oli täyssähköisyys ja että koemallissa haluttiin testata myös aurinkopaneeleja.
Auton molemmat istuimet on suunniteltu siten, että niitä voi taitettuina käyttää vuoteena.
Mercedes-Benz ja sen emoyhtiö Daimler AG eivät kertoneet, milloin koemalli on suunniteltu. Sen voi tiedotteesta kuitenkin päätellä, että Project Maybachin ei alkujaankaan kaavailtu menevän tuotantolinjalle vaan toimivan erilaisten teknisten ratkaisujen kokeilukenttänä.