Mercedes julkisti uuden Mythos-brändin – ja anteeksi vaan, se ei ehkä ole oikea tuote juuri sinulle

Mercedes-Benz on kertonut perustavansa uuden Mythos-brändin.

Saksalaisvalmistajan mukaan Mythos on "korkean tason ylellisyystuote, joka on suunnattu etenkin kaikkein vannoutuneimmille Mercedes-Benzin ystäville ja autosijoittajille".

Mercedes-Benz jakoi Mythos-tiedotteen yhteydessä yhden kuvan ja videolinkin. Ensimmäinen Mythos-brändin auto on niiden perusteella avoauto, joka pohjautuu Mercedes-AMG SL -malliin.

– Useimmat luksusautojen valmistajat perustavat toimintansa yhteen tai kahteen ikoniseen malliin. Mercedes-Benzillä on kuitenkin se etu, että meillä on useita yläkategorian huippumalleja. Niissä ovat jo valmis perusta todellisten keräilyhelmien valmistamiselle, sanoi toimitusjohtaja Ola Källenius.

Mythos-brändi on jatkoa Mercedes-Benzin alkuvuonna tekemille linjauksille. Autoteollisuuden viime aikojen tuotanto-ongelmat ovat saaneet saksalaisjätin tavoittelemaan koronaa edeltävien vuosien taloudellisia tuloksia pienemmillä myyntimäärillä. Siihen ajatusmalliin sopii kalliiden erikoisautojen valmistaminen ja joidenkin perusmallien karsiminen tuotannosta.

Yhtiö on luvannut pian kertoa lisää yksityiskohtia Mythos-brändistä. Toimitusjohtajan mukaan kaikkien Mythos-mallien tuotantomäärä kuitenkin rajataan "melko pieneksi".

Tavallista kuluttajaa ei Mythos siis kosketa, sillä valmistaja sanoo sen lisäksi sijoittuvan Mercedes-Maybachin yläpuolelle.

Vihjeen tuleviin Mythos-hintoihin voi poimia siitä, että Suomessa myydään kahta Mercedes-Maybachin mallia. S-sarjalaisen halvimman Maybach-version (Mercedes-Maybach S 580 4Matic) lähtöhinta on hieman päälle 310 000 euroa.

Etusivulla nyt

Luetuimmat

Palvelut