Fantastista! Audi ja Volkswagen pistivät yhdessä yössä logonsa uusiksi

Nyt on tullut se hetki, jolloin voi yhtään epäröimättä lainata suuren siilinjärveläisen ajattelijan Jyrki Kataisen paljon viljelemää kommenttia:

"Fantastista!"

Audi ja Volkswagen olivat nimittäin illan kähmyssä tai yön pimeinä tunteina lähettäneet tiedotusvälineille lyhyet videot, joissa esiteltiin molempien autobrändien "uudet logot".

Kyse ei tietenkään ole vakavasta logon ja tuotemerkin uudistamisesta, vaan erittäin nokkela ja ajankohtainen tapa muistuttaa ihmisiä yhdestä korona-ajan perusvaatimuksesta. Nimittäin siitä, että henkinen läheisyys on nyt tärkeämpää kuin ikinä, mutta kaikessa fyysisessä kanssakäymisessä on pidettävä etäisyyttä.

Volkswagenin koronamuutos logoon on siirtää V ja W kauemmas toisistaan.

Audi puolestaan on jättänyt poikkeustilalogossaan selvän turvavälin tuotemerkissä olevien neljän renkaan väleihin.

"Pysytään terveenä – pidetään etäisyyttä", viestivät molemmat autobrändit videoillaan.

Autoteollisuus on todennäköisesti se kestokulutushyödykkeen valmistaja, joka perinteisesti tekee markkinoinnissa räikeimmät ylilyönnit.

Audin ja Volkswagenin vakavassa tilanteessa tekemä, mutta silti sopivasti huumoria käyttäen askartelema "logouudistus" on kuitenkin täysosuma.

Katso videot alta.

 

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.