Kiireinen Ferrari on jälleen julkistanut uuden automallin. Täysin uusi Roma on jo viides uutuusmalli/malliuudistus, jonka italialainen urheiluautojen valmistaja tuo tänä vuonna nähtäville.
Valmistaja kuvailee Romaa "keski/etu-moottoriseksi 2+ coupeksi". Se tarkoittaa, että etumoottorisen auton moottori on käytännössä sijoitettu niin keskelle autoa kuin mahdollista ja että 2-paikkaisessa autossa on mahdollisuus myös takapenkkien käyttöön.
Roma poikkeaa muodoiltaan viime aikojen Ferrari-julkistuksista erityisesti siten, että sen linjoissa näyttäytyy valmistajan pitkä historia. Auto hohkaa 1950- ja 60-lukujen italialaista autoperinnettä. Ensivilkaisulla näkyvin yksittäinen piirre on erittäin pitkä konepelti.
Romassa on 3,9-litrainen V8-moottori, joka tuottaa 612 hevosvoimaa ja 760 newtonmetrin maksimiväännön. Räväkän moottorin parina on 8-portainen automaattivaihteisto.
Nollasta sataseen Roma ehtii 3,4 sekunnissa.
Valmistajan edustajat intoilivat Roman ensiesittelyssä, että uutuudessa on enemmän "La Dolce Vitaa" eli ihanaa elämää kuin missään muussa Ferrarissa. Mitä tuo sitten oikeasti tarkoittaneekaan?
Jos luet kommentteja tai kirjoitat niitä, muut käyttäjät voivat nähdä, milloin olet kirjautuneena palveluumme. Jos haluat, etteivät muut näe paikallaoloasi, voit estää sen asetuksista. Jos haluat vaihtaa nimimerkkiäsi, voit tehdä sen täältä.