Koeajossa uusi Nissan Micra – "Monimuotoinen olematta rimpula"

Viidennen sukupolven Micra kuuluu niihin autouutuuksiin, jotka on pakko koeajaa.

Uusi Nissan Micra on suunniteltu Euroopassa, suunniteltu eurooppalaisille ja valmistettu Euroopassa. Se on mielenkiintoinen japanilainen.

Uusi Micra ei häpeile muotojaan, se on omalla tavallaan särmikkään sporttinen. Monimuotoinen olematta kuitenkaan rimpula. Edeltäjäänsä verrattuna se on leveämpi, pidempi ja hivenen matalampi. Erilaisuutta tuo yli sadan väriyhdistelmän mahdollisuus ostajalle.

Kuljettajalle löytyy miellyttavä ajoasento ja pitkällekin kuljettajalle jää säätövaroja käyttämättä. Kojelauta on tyylitelty, värien vaihtelu ja materiaalit luovat laadukkaan vaikutelman. Mittaristo on erittäin selkeä. Takapenkillä on kohtuulliset tilat, kunhan kuski ei ole yli 180-senttinen.

Micra on kaupunkiauto parhaasta päästä. Se on pieni, näppärä ja helposti pyöriteltävä kapeilla parkkialueilla, joskin jäykkä ohjaus tarvitsee välillä kaksi kättä ohjauspyörää kääntämään. Maantiellä auto on vakaa ja pikkuautomaista kovuutta huomaa vasta montuissa. Micralla taittaa helposti satoja kilometrejä.

0,9-litran turbomoottori on melko pirteä. 90 hevosvoimaa riittää kaupungissa hyvin, mutta maantiellä ohittaminen vaatii jo vastaantulijoiden ennakointia. Viides vaihde on selvästi vain matkavaihde.

Uusi Nissan Micra on viehättävä, tyylitelty ja ehdottomasti koeajon arvoinen.