Koronapelolla markkinoiva autokauppa sai täyslaidallisen – "Ikuinen boikotti koko firmalle"

Uudessa-Seelannissa päämajaansa pitävä autokauppaketju 2 Cheap Cars on säännöllisin välein koetellut hyvän maun rajoja mainonnassaan. Nyt yhtiö on alkanut hyödyntää ihmisten pelkoa koronaviruksen leviämisestä.

Samalla on uusiseelantilaisten kuluttajien mielestä menty reilusti kaikkien rajojen yli. Kun 2 Cheap Carsin mainontaa on aiemmin pidetty lähinnä huvittavana röyhkeytenä, nyt verkkokeskusteluissa on alettu vaatia yhtiön täydellistä boikotointia.

Kohu alkoi, kun 2 Cheap Carsin uudessa mainoskampanjassa vihjattiin häikäilemättä koronavirukseen. Mainoksissa kysytään "oletko huolissasi julkisessa liikenteessä matkustamisesta?" ja luvataan alennuksia kaikista käytetyistä autoista.

 

Kun 2 Cheap Carsin toimitusjohtajalta Daniel Buckleylta kysyttiin, viitataanko mainoskampanjassa todellakin koronavirukseen, vastaus oli yksiselitteinen.

– Tietenkin viitataan. Jos pystyt todistamaan, että olet saanut koronavirustartunnan, annamme sinulle 500 Uuden-Seelannin dollarin (= 282 euroa) alennuksen kaikista käytetyistä autoistamme. Edellytämme kuitenkin, että ilmoitat etukäteen milloin ja mihin myymäläämme saavut ostoksille, sanoi Buckley.

Verkkokeskusteluissa kuluttajien reaktio oli nopea ja tyly:

"Älkää enää koskaan ostako autoa 2 Cheap Carsin myymälästä."

"Ikuinen boikotti koko firmalle."

"Pahin koronahuijari tähän mennessä."

"Vain idiootin johtama yritys pystyy tällaiseen."

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.