Melkein Helvetin enkeli

Mopoiässä kiinnostus kaksipyöräisiin ei jostain syystä syttynyt, mutta onneksi hieman varttuneempana teini-iän menetetyt kokemukset voi ottaa takaisin. Vai mitä sanotte, tytöt, tästä? Wuxing-sähkömopon omistajalle epäilemättä siunautuu ihailevia katseita, sillä hän voi kiitää lainsuojattomana pitkin katuja. Menopelillä ei saa ajaa yleisillä teillä.

Muuten sähkömopo on näppärä kulkuväline, jota voi käyttää suljetuilla alueilla. Melkein polkupyörän vauhtia kulkevaa Wuxingia voi ajaa joko istuen tai seisten. Moposta ei löydy muita hallintalaitteita kuin kaasu ja käsijarru. Täysin vailla mopoilukokemusta yrittävä ensikertalainen pääsee hetkessä jyvälle ajamisesta, ja nopeasti harmittaa, ettei mopolla pääse nopeammin.

Kaupunkiralliin yhä Corolla

Mopolla voi kätevästi kuljettaa itseään paikasta toiseen, mutta tavaraa sen kyytiin ei mahdu. Toiselle matkustajalle ei myöskään riitä mitenkään tilaa, joten kaupunkiralliin parempi vaihtoehto taitaa olla edelleen Toyota Corolla tummennetuilla takalaseilla.

Miinusta Wuxing saa myös siitä, ettei mopon penkin korkeutta voi säätää. Kuten kuva kertoo, liki 190-senttinen Helvetin enkeli ei näytä sähkömopon kyydissä maailman uskottavimmalta jannulta.

Tavallista mopoa vihreämpi vaihtoehto

Elleivät tytöt innostu kotikutoisesta moottoripyöräjengiläisestä, voi Wuxingin omistaja yrittää vedota vihreisiin arvoihin. Mopo nimittäin kulkee pelkällä sähköllä. Yön yli latauksessa olleella mopolla isompikin mies ajaa kolmesta neljään tuntiin. Kevyemmällä kuormalla akku kestää pidempään.

Testissä ollut Wuxing hankittiin Ruotsista. Siellä se maksoi noin 2 000 kruunua eli hieman yli 200 euroa. Suomesta juuri samanlaisia sähkömopoja ei tiettävästi saa, mutta sukulaismalleja löytyy markkinoilta.

Hienoimmissa sähkömopoissa hinta saattaa nousta kymmenkertaiseksi Wuxingiin verrattuna - mutta ehkä myös uskottavuuspisteitä ropisee kymmenkertainen määrä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.