Muistatteko, kun BMW:n mainos osui omaan nilkkaan

Eräs Autot ja liikenne -teeman lukija on useita kertoja kehottanut toimitusta paheksumaan Dacian tv-mainoskampanjaa, jossa melko suoraan herjataan muiden automerkkien hinnoittelua.

No, ei se Dacian mainonta nyt niin kamalaa ole. Se saattaa vaan tuntua siltä, koska poliittinen korrektius ja kuluttajavirasto ovat onnistuneet karsimaan tietyntyyppisen mainonnan automaailmasta.

Toista oli silloin ennen. Hyvä esimerkki on vuodelta 2006, jolloin BMW mainosti useissa maissa uutta 3-sarjaansa onnittelemalla Audia valinnasta Etelä-Afrikan Vuoden autoksi.

Audi vastasi onnittelemalla kilpailijaansa, mutta kertomalla, että Audilla on voitettu Le Mansin ajot kuusi kertaa peräkkäin.

Mutta BMW:n ja Audin ilmoituksista innostui vielä Subaru. Se onnitteli saksalaistehtaita voitoista kauneuskilpailuissa, mutta muistutti Subarun voittaneen Vuoden moottori -kilpailun.

Lisää huumorilla kuorrutettuja selkäänpuukotuksia automainoksiin!

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.