Tottahan Volkswagen on autonvalmistajana vähän jäyhä, mutta kova tekemään bisnestä Golfeillaan ja Poloillaan. Kun Volkswagen päätti täyttää T-Rocilla mallistossaan ammottavan markkinaraon, se kaiketi antoi suunnittelijoilleen luvan tai jopa käskyn vähän irrotella.
Se oli mainio päätös.
Vuodenvaihteessa Suomeen ehtivä T-Roc on veikeä monikäyttöauto. Se tulee kompaktien katumaastureiden sarjaan, jossa on kilpailua kuin Päijänteessä vettä. T-Roc ottaa kisassa vääjäämättä oman paikkansa, jos hinnoittelu pysyy uomissaan.
T-Roc on mielenkiintoinen Volkswagen jo siksi, ettei se näytä erityisesti Volkswagenilta.
Katumaastureista tavataan aina sanoa, että niissä kuljettaja istuu korkealla. T-Rocin kuljettaja kuitenkin istuu keskimäärin vain pari senttiä korkeammalla kuin uuden Volkswagen Golfin kuljettaja. Lisäksi T-Rocissa takapenkkiläiset istuvat joitakin senttejä korkeammalla kuin etupenkkiläiset.
Tavaratila on 445-litrainen, penkit kaatamalla 1 290-litrainen.
Ajettavuus on kunnossa, ja moottorivaihtoehtoja on luvassa kuusi. Hevosvoimia on maksimissaan 190.
Auton personointi kaksiväriseksi on tätä päivää, joten siihen ilonpitoon on tyrkätty myös T-Roc. Kattovärejä löytyy neljä, korivärejä 11. Niistä jokainen löytänee mieleisensä yhdistelmän.
Tyylikäs onnistuminen Volkswagenilta, joten ei muuta kuin hinnoittelua odottelemaan.
Jos luet kommentteja tai kirjoitat niitä, muut käyttäjät voivat nähdä, milloin olet kirjautuneena palveluumme. Jos haluat, etteivät muut näe paikallaoloasi, voit estää sen asetuksista. Jos haluat vaihtaa nimimerkkiäsi, voit tehdä sen täältä.