Näin makeaa syntyy, kun Volkswagenilla aletaan irrotella

T-Roc tulee ahtaaksi kilpailtuun katumaastureiden sarjaan, mutta raivaa sieltä epäilemättä ruutunsa.

Tottahan Volkswagen on autonvalmistajana vähän jäyhä, mutta kova tekemään bisnestä Golfeillaan ja Poloillaan. Kun Volkswagen päätti täyttää T-Rocilla mallistossaan ammottavan markkinaraon, se kaiketi antoi suunnittelijoilleen luvan tai jopa käskyn vähän irrotella.

Se oli mainio päätös.

Vuodenvaihteessa Suomeen ehtivä T-Roc on veikeä monikäyttöauto. Se tulee kompaktien katumaastureiden sarjaan, jossa on kilpailua kuin Päijänteessä vettä. T-Roc ottaa kisassa vääjäämättä oman paikkansa, jos hinnoittelu pysyy uomissaan.

T-Roc on mielenkiintoinen Volkswagen jo siksi, ettei se näytä erityisesti Volkswagenilta.

Katumaastureista tavataan aina sanoa, että niissä kuljettaja istuu korkealla. T-Rocin kuljettaja kuitenkin istuu keskimäärin vain pari senttiä korkeammalla kuin uuden Volkswagen Golfin kuljettaja. Lisäksi T-Rocissa takapenkkiläiset istuvat joitakin senttejä korkeammalla kuin etupenkkiläiset.

Tavaratila on 445-litrainen, penkit kaatamalla 1 290-litrainen.

Ajettavuus on kunnossa, ja moottorivaihtoehtoja on luvassa kuusi. Hevosvoimia on maksimissaan 190.

Auton personointi kaksiväriseksi on tätä päivää, joten siihen ilonpitoon on tyrkätty myös T-Roc. Kattovärejä löytyy neljä, korivärejä 11. Niistä jokainen löytänee mieleisensä yhdistelmän.

Tyylikäs onnistuminen Volkswagenilta, joten ei muuta kuin hinnoittelua odottelemaan.