Renaultin sähköinen nimihirviö hyrrää jo

Renault tuo heinäkuussa ensimmäisenä valmistajana sähköautoesittelymallinsa, Kangoo be bop Z.E:n., testikäyttöön Euroopan suurimmille markkinoille. Auton teknologia on hyvin samanlainen kuin tulossa olevassa tuotantomallissa.

Renaultin sähköautojen laajamittainen markkinointi alkaa vuonna 2011.

Renault-Nissan allianssin tavoitteena on tulla nollapäästöisten autojen johtavaksi valmistajaksi.

Renault Kangoo be bop Z.E. esittelymallissa on 44 kW:n (60 hv) sähkömoottori ja 15 kWh:n akku. Puolitoista vuotta ennen Renaultin tuotantosähköauton esittelyä, Kangoo be bop Z.E:n toimintasäde on noin 100 kilometriä. Tuotantomallin esittelyhetkeen mennessä Renaultin sähköautot ovat hyötyneet akkuteknologian evoluutiosta, joka kasvattaa toimintasäteen 160 kilometriin.

Useimmille autoilijoille sähköautolla ajaminen on uusi kokemus. Moottorin äänen puuttuminen, huippuväännön saavuttaminen välittömästi ja tasainen kiihtyvyyskäyrä tarkoittavat, että kuljettajan pitää kehittää uusia tapoja. Kangoo be bop Z.E. -esittelymalli antaa esimakua tulevasta teknologiasta.

Renaultin tavoitteena on valmistaa sähköajoneuvoja, jotka sisältävät samat ominaisuudet kuin Renaultin nykyinen mallisto, kuten mukavuus, matkustamon tilavuus ja turvallisuus.

Sähköautot sopivat erinomaisesti Renaultin ympäristötavoitteeseen, joka pyrkii massamarkkinoitaviin tuotteisiin, joilla on minimaalinen ekologinen jalanjälki koko elinkaarensa ajan.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.