Siis mikä? Maailman ensimmäinen mutapolkujen superauto, vastaa valmistaja

Pelkkä kylmien numeroiden tutkiminen jo kertoo, että kummajaisesta on kysymys. Pituus vajaat 4,3 metriä, leveys 2,14 metriä, tehoa kutitetaan 6,3-litraisesta V8-moottorista jopa 720 hevosvoimaa ja hinnat alkavat 465 000 Yhdysvaltain dollarista (= 420 000 euroa).

Laffite G-Tec X-Road on valmistajansa mukaan maailman ensimmäinen kaikkien mahdollisten alustojen superauto, jota voi luontevasti käyttää myös arkisena vakioautona.

Lyhyesti sanottuna X-Road on todellinen mutapolkujen superauto, tiivistää Laffite Supercars -yhtiön perustaja Bruno Laffite.

Laffite G-Tec X-Road on ääriolojen autoksi erikoinen siinä mielessä, että auton saa vain takavetoisena. Täyssähköisenäkin se sen sijaan on tarjolla, mutta silloin hinta kipuaa puoleen miljoonaan euroon.

Laffite lupaa G-Tec X-Roadin asiakasluovutukset kymmenen kuukauden kuluttua tilauksesta. Kuva: Laffite Supercars
 

Valmistajan mukaan autossa kaikki on suunniteltu äärioloissa ajamista varten. Vauhtikaan ei silti lopu kesken, sillä huippunopeudeksi on rajoitettu 230 kilometriä tunnissa.

Laffite Supercars on vuonna 2017 perustettu yhtiö, joka toimii Yhdysvalloissa (Los Angeles ja Miami) sekä Espanjan Valenciassa. Yritys tekee lähinnä alihankintaa autoteollisuudelle, mutta myös pieniä eriä erilaisia erikoisautoja omalle Laffite-merkilleen.

G-Tec X-Road -mallia valmistetaan Bruno Laffiten mukaan vain 30 kappaletta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.