Toyota Hiace sai lisää hohtoa

Lisää mukavuutta ja ulkonäköön ripaus uutta tyylikkyyttä. Suomen ostetuin pakettiauto, Toyota Hiace, on uudistunut maltillisesti.

Ulkonäköä on kohennettu pienillä muutoksilla, varustelua parannettu ja äänieristystä tehostettu.

Hiace on vakiinnuttanut paikkansa maamme suosituimpana pakettiautona. Viimeisten 30 vuoden aikana malli on sijoittunut peräti 29 kertaa rekisteröintitilastojen ykköseksi. Tammi-lokakuussa 2008 Hiacen markkinaosuus noin tuhannen kilon kuorman kantavassa niin sanotussa tonniluokassa oli 23,1 prosenttia.

Muun muassa ilmastointi kuuluu nyt vakiovarusteisiin. Toiminnallisuutta parantavat LED-tyyppiset mittarivalot, käsijarrun muistutusääni sekä sisävalo myös tavaratilan takaosassa.

Äänieristystä on parannettu tuntuvasti lisäämällä eristyspaneeleita auton moottoritilan alle, rintapeltiin, etulokasuojiin ja konepeltiin. Tavaratilan väliseinä eristää melua entistä tehokkaammin. Kojetaulun ja korin välissä on nyt äänien johtamista vähentävää tiivistemateriaalia.

Lisäksi ohjaamon lattiamaton alla oleva äänieriste vaihdettiin tehokkaampaan ThinsulateTM-materiaaliin. Samaa materiaalia käytetään nyt myös etuoviaukkojen askelmissa.

Ulkoisia muutoksia ovat kromatut jäähdyttimen säleikkö ja takarekisterikilven yläpuolinen lista. Pyöränkapselien muotoilu on uusi samoin kuin metallinhohtoinen musta ulkoväri.

Hiace-mallistoa täydentää uusi nelivetoinen kahdeksanpaikkainen GL Executive -pienoisbussi, joka korvaa Suomen mallistossa aiemmin olleen vastaavan takavetomallin.

Hiace-malliston lähtöhinta on 28 930 euroa. Edullisimman pienoisbussin saa on 38 500 eurolla. Uutuuden asiakastoimitukset alkavat vuodenvaihteessa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.