Tuliko klikattua Toyotaa? Et ole yksin

Suomalaiset haluavat käytetyn Toyotan. Näin voi päätellä Verkon kauppapaikka Tori.fi:n vuoden kävijätilastoista, joiden mukaan Toyota on klikatuin automerkki.

Toyotaa etsii 16,46 prosenttia kävijöistä.

Vapaassa autoaiheisten sanojen haussa tämä merkkihaun suosikki on vasta neljäs. Saabia klikkailijat sen sijaan näyttävät sorsivan niin, että se on vapaan haun hännillä. Merkki ei myöskään ole merkkihaun kymmenen kärjessä lainkaan. Suosituimmat vapaat autohakusanat palvelussa ovat Vw, Volvo ja BMW

Automerkkien täsmähaussa Toyotan jälkeen kärjessä ovat seuraavina Volkswagen ja Mercedes-Benz.

Toyota ja Volkswagen ovat myös Autoalan tiedotuskeskuksen myydyimpien merkkien kärjessä, mutta Volvo kiilaa Fordin edelle Torin hauissa. Autoalan tiedotuskeskuksen listalla sijojen 5., 8. ja 10. Skoda, Kia ja Hyundai eivät pääse Torin hakujen kärkikymmenikköön.

Torin kävijätilastot saattavat antaa osviittaa myös auton jälleenmyyntiarvosta. Mercedes-Benz vaikuttaisi Torin kävijöiden napsautusten perusteella olevan halutuimpien autojen joukossa – se on tilastossa sijalla kolme, mutta Autoalan tiedotuskeskuksen ostetuimpien uusien autojen joukossa vasta sijalla yhdeksän.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.