Volkswagen voitti automerkkien sodan

Vuosi 2011 oli Volkswagenin vuosi. Saksalaismerkki oli vuoden myydyin automerkki kymmenissä maissa, muun muassa Suomessa.
Nyt Volkswagen on saanut hattuunsa yhden sulan lisää. Volkswagen Passatin mainospätkä The Force on valittu Vuoden tv-mainokseksi Yhdysvalloissa. Eikä se valinta todellakaan ole yllätys:  48 miljoonaa YouTube-klikkaajaa ja ihastuneet tv-katsojat ympäri maailman eivät voi olla väärässä.
Palkitussa mainoksessa pieni poika testaa Tähtien sota -elokuvien Darth Vader -roolihahmon hengessä mystisiä voimiaan. Hyväntuulinen mainos nousi nopeasti niin suosituksi, että siitä löytyy elokuvien tyyliin YouTubesta jopa lisämateriaalia. Harvoin on yleisön pyynnöstä koottu jonkin tv-mainoksen hylätyt otokset kansan nähtäväksi.
Eli: tässä se kaikessa nokkeluudessaan vielä kerran. Vuoden tv-mainos, olkaa hyvä. 

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.