Yamahan uusi nelipuolikas nojaa taakse

Yamaha tuo kaudelle 2010 uuden YZ450F-mallin, jonka suunnittelun keskeinen tavoite on sanottu valmistajan mukaan olleen äärimmäisen hyvä käsiteltävyys.

Yamahan 2010 YZ450F -mallissa on taaksepäin kallistettu polttoaineen suihkutuksella varustettu moottori Bilateral Beam -alumiinirungossa.

Kaasutinjärjestelmä korvattiin polttoaineen suihkutuksella ja tämä antoi mahdollisuuden muotoilla YZ450F-malli alusta alkaen uusiksi.

Suunnittelijat loivat taaksepäin kallistetun moottorin ja muuttivat polttoainesäiliön ja ilmansuodattimen paikkaa.

Taaksepäin kallistettu sylinteri mahdollistaa polttoaine-ilmaseoksen suoran sisäänoton, mikä parantaa sisäänoton tehokkuutta ja moottorin tehoa.

Uuteen runkoon yhdistettynä moottori madaltaa ja keskittää pyörän painopistettä ja takaa paremman tasapainon.

Tämä puolestaan parantaa käsiteltävyyttä: pyörä on entistäkin nopeampi, vakaampi ja ketterämpi, mikä pudottaa kallisarvoisia sekunteja kierrosajoista. Takapään uudistettu iskunvaimennus ja jousitus täydentävät pyörän tehoa erinomaisella kaarrepidolla.