Yamahan uusi nelipuolikas nojaa taakse

Yamaha tuo kaudelle 2010 uuden YZ450F-mallin, jonka suunnittelun keskeinen tavoite on sanottu valmistajan mukaan olleen äärimmäisen hyvä käsiteltävyys.

Yamahan 2010 YZ450F -mallissa on taaksepäin kallistettu polttoaineen suihkutuksella varustettu moottori Bilateral Beam -alumiinirungossa.

Kaasutinjärjestelmä korvattiin polttoaineen suihkutuksella ja tämä antoi mahdollisuuden muotoilla YZ450F-malli alusta alkaen uusiksi.

Suunnittelijat loivat taaksepäin kallistetun moottorin ja muuttivat polttoainesäiliön ja ilmansuodattimen paikkaa.

Taaksepäin kallistettu sylinteri mahdollistaa polttoaine-ilmaseoksen suoran sisäänoton, mikä parantaa sisäänoton tehokkuutta ja moottorin tehoa.

Uuteen runkoon yhdistettynä moottori madaltaa ja keskittää pyörän painopistettä ja takaa paremman tasapainon.

Tämä puolestaan parantaa käsiteltävyyttä: pyörä on entistäkin nopeampi, vakaampi ja ketterämpi, mikä pudottaa kallisarvoisia sekunteja kierrosajoista. Takapään uudistettu iskunvaimennus ja jousitus täydentävät pyörän tehoa erinomaisella kaarrepidolla.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.