Lehti: Moni lämmittelee ennen kuntosalitreeniä tavalla, josta voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä

Moni lämmittelee juoksumatolla kymmenen minuuttia ennen kuntosalitreeniä, mutta tavasta voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Personal trainer Kadri Forsström kertoo Sport-lehdessä, että juoksumatto ja voimatreeni eivät sovi hyvin yhteen.

Juoksumatolla tehtävä yksipuolinen liike ei lämmittele kehoa oikealla tavalla tulevaa treeniä varten. Lisäksi juoksumaton tärähtelevä liike rasittaa lihaksia. Paras verryttely sisältää samoja liikkeitä kuin varsinainen treenikin mutta ilman painoja. Voit siis kyykkäillä ilman painoja ja nostella ja pyöritellä käsiä ja kiertää rankaa. Myös lonkankoukistajia on hyvä availla venyttelemällä.

Loppuverryttely voi olla samanlainen kuin alkuverryttelykin.

Jos haluaa hyödyntää laitteita, lehti suosittelee loppuverryttelyyn kuntopyörää.

Tämä sisältö on vain tilaajille.

Tilaa Keskisuomalainen VerkkoPlus 1 kk / 9,90 €

Tilaa tästä!

Jos olet jo tilaaja, .