Parsakaali on super-herkku

Kannattaa nautiskella mieluummin vähän raakana kuin ylikypsänä.

Monet kaalit ovat superruokaa, mutta parsakaalia pidetään parhaana. Sen ravintoainemäärät ovat huikeat, ja kun ahkerasti tutkii sen terveysvaikutuksia, tuntuu, että parsakaali joko auttaa ja ehkäisee monia, monia vakavia sairauksia. Se muun muassa ehkäisee syöpiä, erityisesti mahalaukun ja paksusuolen, mutta myös rintasyövän ja eturauhassyövän riskiä.

Lisäksi se sisältää valtavan määrän C-, A-, ja K-vitamiinia, kalsiumia, magnesiumia, fosforia ja kaliumia. Moniin muihin tuoreisiin kasviksiin nähden tuore parsakaali sisältää myös runsaasti proteiineja, alfalinoleenihappoa, B2-vitamiinia ja steroleita.

Lisäksi kasviksen kuitumäärä on kunnioitettavan suuri.

Parsakaalista saa parhaan terveyshyödyn, jos sitä syö raakana tai mikrossa tai höyryttämällä kypsennettynä. Näin ravintoaineet säilyvät parhaiten, ja parsakaali myös maistuu näin parhaimmalta.

Kotipeili

Lue asuntoliite

Uusimmat

Koti

Onnenpisaroita oman kodin pihalla

Hirveä pataan ja pulliksi

Autokauppias kaataa hirven helposti

Kaupanvahvistaja kiinteistökaupassa

Kalliiksi kävi poismuutto

Erityisesti uudet yksiöt aiempaa pienempiä

Onnistuu myös marraskuussa

Muovijäte usein halvempaa kuin sekajäte

Minimalismipelillä joulusiivouksen alkuun

35-kerroksisesta talosta Suomen korkein

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.