Parsakaali on super-herkku

Kannattaa nautiskella mieluummin vähän raakana kuin ylikypsänä.

Monet kaalit ovat superruokaa, mutta parsakaalia pidetään parhaana. Sen ravintoainemäärät ovat huikeat, ja kun ahkerasti tutkii sen terveysvaikutuksia, tuntuu, että parsakaali joko auttaa ja ehkäisee monia, monia vakavia sairauksia. Se muun muassa ehkäisee syöpiä, erityisesti mahalaukun ja paksusuolen, mutta myös rintasyövän ja eturauhassyövän riskiä.

Lisäksi se sisältää valtavan määrän C-, A-, ja K-vitamiinia, kalsiumia, magnesiumia, fosforia ja kaliumia. Moniin muihin tuoreisiin kasviksiin nähden tuore parsakaali sisältää myös runsaasti proteiineja, alfalinoleenihappoa, B2-vitamiinia ja steroleita.

Lisäksi kasviksen kuitumäärä on kunnioitettavan suuri.

Parsakaalista saa parhaan terveyshyödyn, jos sitä syö raakana tai mikrossa tai höyryttämällä kypsennettynä. Näin ravintoaineet säilyvät parhaiten, ja parsakaali myös maistuu näin parhaimmalta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Kotipeili

Lue asuntoliite

Uusimmat

Kotipeili

Bo tähtää täydelliseen palveluun

Ilmalämpöpumppu voi myös viilentää

Bussiin mahtuu Viron romppeet

Antiikkimatkalla Virossa

Mökkikauppa herää ilmojen lämmetessä

Mitä nyt Éric Perrin? "Jyväskylä tuntuu kodilta"

Palokkalaisessa Suurosen perheessä uidaan kohta aurinkoenergialla

Aurinkopaneelit valtaavat suomalaisia talonkattoja

Sisäilmaongelma on aina tutkittava

Kevään merkkejä asuntokaupassa

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.