Halpalentoyhtiö laskutti 9 euroa pehmolelusta

Halpalentoyhtiöiden tavat ovat jo tulleet suomalaisillekin tutuiksi. Lentolipun perushinta saattaa olla halpa, mutta kaikesta muusta rahastetaan sitten niin paljon kuin rohjetaan. Viime aikoina halpalentoyhtiöissä on pohdittu wc:n muuttamista maksulliseksi lennon aikana ja ylipainoisten ihmisten liikakiloista laskuttamista.

Nyt EasyJet meni ahneuksissaan kuitenkin yhden vaaksan liian pitkälle. Se vaati Glasgow-Stansted -reitillä lentäneen kuusivuotiaan tytön pehmolelusta yhdeksän euron maksun. Virkailijan mukaan pehmolelu vastaa käsimatkatavaraa, joten repun kanssa matkustaneella tytöllä oli näin liikaa matkustamoon vietävää tavaraa.

Vihainen äiti kieltäytyi maksamasta tyttärensä pehmolelusta, joten karhu jäi Skotlantiin.

Pehmolelun menetystä itkevä kuusivuotias on Britannian tiedotusvälineissä sittemmin noussut koko halpalentoliikenteen symboliksi.

Lelu matkusti Skotlannista eteenpäin lopulta postitse. EasyJet yritti sittemmin siloitella kilpeään suostumalla maksamaan postikulut, mutta mainettaan se saa taas paikkailla pitkään.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.