Revontulet ja joulupukki kiinnostavat kiinalaisia

KAMPANJA Pohjoismaat yrittävät yhdessä houkutella maihinsa kiinalaisia turisteja. Visit Finland ja Ruotsin, Tanskan ja Norjan vastaavat organisaatiot ovat käynnistäneet Kiinassa digitaalisen markkinointikampanjan.

Kiinalaisia ovat perinteisesti kiinnostaneet Suomessa joulupukki, revontulet ja puhdas luonto, mutta nyt markkinoidaan muita kohteita, kuten järvialueita, joista kiinalaiset ovat alkaneet kiinnostua.

Viime vuonna kiinalaisten matkailijoiden määrä kasvoi Suomessa 40 prosenttia.

Viime vuonna kiinalaiset käyttivät Suomen-matkallaan keskimäärin 656 euroa, kun keskimäärin ulkomaalaiset kuluttavat matkallaan noin 300 euroa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Matka

Martina, 35, on vieraillut jäätelöyliopistossa Bolognassa ja syönyt alligaattoria Miamissa – "Onnistunut ruokamatka alkaa jo kotoa"

Pyöräilyliitto listasi parhaat reittivinkit jokaisesta maakunnasta

Matkustaa ei voi, mutta maailmalle pääsee kotisohvalta – kierros Philadelphian vanhassa vankilassa ja valassafari Oregonissa ovat vain muutaman klikkauksen päässä

Caminito del Reyta on kutsuttu maailman vaarallisimmaksi vaellusreitiksi – nykyisin se on turvallinen, mutta pudotus rotkoon näyttää hurjalta

Moskovassa voi kurkistaa tunnettujen kirjailijoiden koteihin ja klassikoiden miljöisiin – Bulgakov-henkisille bussiajeluille pääsee kirjailijan kotimuseolta päivin ja öin

Majakkaharrastus on kuljettanut Minna Taurua majakalta toiselle ja innosti myös kirjoittamaan kirjan – "Ensimmäisen majakkakäyntini muistan varmasti aina"

Tässäpä vasta matkakohde: Bhutanissa voi saada puupeniksestä päähän ja kokea paljon muutakin, jos selviytyy laskeutumisesta yhdelle maailman vaarallisimmista lentokentistä

Koronaepidemia muutti matkablogien sisältöä ja vei tulot – "Blogin maksuliikenne on pysähtynyt ja kaikki suunnitelmat peruttu", Tara Povey, 31, sanoo

Museot tarjoavat taide-elämyksiä nyt verkossa – "Meidän täytyy sopeutua vaikeaan tilanteeseen"

"Ei maailmaa voi panna vuodeksi kiinni" – Matkailun tutkija Tom Selänniemi uskoo matkailualan toipuvan mutta on huolissaan pienistä perheyrityksistä

KSML.fi:n uutiskirje

Tilaa KSML.fi:n uutiskirje. Saat joka iltapäivä viisi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Tilaus on maksuton.